Батькам

Конфлікти між братами та сестрами

Майже кожен, хто має хоча б одного брата або сестру абсолютно точно знає, що таке справжня сварка. Навіть по своєму досвіду можу впевнено сказати, що рідний брат або сестричка — це таке створіння, яке ти безмежно любиш, але, як було сказано Чаком Паланніком: «Перше правило клубу — нікому не розповідай про цей клуб». Отак і в житті — ніхто не заперечить твоєї поваги та любові, крім тебе самого. Поважай собі тихенько, але ніколи не кажи цього братові чи сестрі, бо ще зазнається і як тоді бути? Краще тицьнути зайвий разок, аби знали своє місце. У вас було не так? Ну добре, добре. Життя у кожного своє, однак заперечувати факт існування таких конфліктів неможливо. Чому наші діти не можуть порозумітися і як допомогти їм знайти спільну мову? Давайте розглянемо детальніше

Як виховувати онлайн-покоління?


Все частіше виникає проблема негативного впливу Інтернету на дітей. І це справді є цілком виправданим, адже питання кібербезпеки малечі сьогодні вирішується на національному рівні. Тож як допомогти своїй дитині користуватися Інтернетом та вберегти її від можливих небезпек?
Дізнавайся більше тут

Як запобігти виникненню неврозів у дітей
рекомендації батькам
Для гармонійного розвитку дитини та її психічного здоров'я батькам насамперед потрібно розуміти найголовніше: причиною розладів дітей є помилки у їх вихованні (нестача любові, турботи, непослідовність у вихованні, сімейні конфлікти тощо), а не вікові особливості дитячої психіки. Тож батьки повинні керуватися у вихованні потребами дітей.
·       Любіть свою дитину і обов’язково її балуйте. Будьте уважними і чутливими до неї, до її проблем. Старайтеся присвятити дитині хоча б одну годину на добу, даруйте їй один з вихідних. Проведіть цей день разом – сходіть у парк на атракціони, в зоопарк, просто виїдьте із сім’єю на природу тощо.
·       Розв’яжіть свої власні проблеми і проблеми стосунків у сім'ї.
·       Навчіться керувати своєю поведінкою, щоб уникати конфліктів у сім'ї. Якщо відчуваєте, що вже перебуває на межі зриву і конфлікт неминучий, то зверніться до спеціаліста (психолога, психотерапевта, психіатра), який допоможе розібратися у сімейних проблемах.
·       Не повторюйте поширеної помилки батьків,які ретельно приховуючи від дитини сімейні чвари і роблячи вигляд, що все добре, вважають, що вона нічого не помітить.
·        Не переносьте міжособистісні конфлікти на взаємини з дитиною.
·       Не допускайте авторитарного стилю спілкування, самоствердження за рахунок дитини, обмеження способу її включення у життя сім'ї, гіперопіки і навпаки – гіперпротекції (недостатності опіки і контролю), емоційного відчуження.
·       Зміцнюйте афективний компонент стосунків у сім'ї та надавайте емоційну допомогу дітям, оскільки емоційна незадоволеність, «поганий настрій» блокують ініціативу дитини.
·       Визнавайте недоліки у виховній взаємодії з дитиною, прагніть перебудувати свої стосунки з дитиною з урахуванням її вікових психоемоційних та неврологічних особливостей .
·       Будьте з дитиною друзями! І це – найголовніше, що потрібно запам’ятати батькам для того, щоб дитина виросла гармонійною особистістю, здоровою фізично і душевно.

Відома італійська педагогиня Марія Монтессорі, авторка однойменної методики розвитку дітей сформулювала короткі заповіді-нагадування для батьків. Вони прості, але якщо вдуматися в кожну з них - це багатотомна мудрість у декількох словах.Перечитуйте цей список хоча б раз на рік - і ваші взаємини з дітьми вийдуть на якісно новий рівень, а дитина виросте більш розвиненою і гармонійною особистістю.1. Дітей вчить те, що їх оточує.2. Якщо дитину часто критикують - вона вчиться засуджувати.3. Якщо дитину часто хвалять - вона вчиться оцінювати.4. Якщо дитині демонструють ворожість - вона вчиться битися.









Вплив сучасних мультфільмів на психіку дитини

Мультиплікаційні фільми невипадково улюблені дітьми різного віку. Яскраві, видовищні, образні. У свідомості дорослого мультфільм – це те, що призначено для дітей. Але не всі мультфільми корисні. На жаль, багато трансльовані сьогодні мультфільми побудовані етично, психологічно чи педагогічно безграмотно і можуть нести небезпечні для дитини наслідки.
      Дитина всю інформацію сприймає у вигляді образів. Із цих образів, як із кубиків, вона будує свою модель світу. Не секрет, що часто некерована агресивна поведінка дітей, пов’язана з копіюванням ними поведінки героїв популярних мультфільмів. Справа в тім, що кількість мультфільмів для дітей, що містить в собі сцени насильства і жорстокості, зростає, а дитина, з властивою їй сприйнятливістю, переносить побачене у звичайне життя. Такі сцени насильства найчастіше можна побачити в зарубіжних мультиках, наприклад, «Покемон», «Том і Джері», «Сімпсони». Тому підбираючи мультфільм для дітей, будьте вибагливими, якщо ви купуєте незнайомий мультик – не полінуйтесь подивитися його спочатку самі, а вже потім пропонуйте до перегляду дитині.
         Ознаки «шкідливого мультфільму»:
1. Колір. головні герої розфарбовані яскравим, ядовитим кольором. Цей прийом експлуатує здатність дитячої психіки реагувати на все яскравіше. Тому від початку до кінця мультфільму персонаж веде маленького глядача, куди захоче, не даючи можливості відволіктися та порозмірковувати .
2. Головні герої агресивні, вони прагнуть завдати шкоди оточуючим.
3. Обличчя. Головна героїня всіх американських мультфільмів на одне обличчя. Мало того, що це нудно, але, якщо уявити ці на обличчі живої дівчини, то вона буде страшною. Із-за великої частоти показів цього обличчя на екрані, воно перетворюється на естетичний стереотип. Таким чином, дівчата будуть прагнути виглядати як те, чого не буває, а хлопчики , підростаючи, будуть безрезультатно шукати те, чого не може бути.
4. В жіночі образи втілюється така якість, як садизм. Дитина знає, що добрих і хороших потрібно наслідувати. Але в мультфільмах героїні мають не лише хороші якості, а й жорстокість, непошану до батьків. Наприклад, чи можна уявити Настеньку з «Аленького цветочка» з виразом злості чи люті на обличчі? Чи може вона взагалі бути агресивною? А от Фіона(«Шрек») , Жасмін в «Аладін» проявляють жорстокість невимушено та ще й заразливо.
5.Демонстрація небезпечних для життя дитини форм поведінки повторювати які у реальній дійсності недоцільно, незрозуміло, навіть просто небезпечно.  Перегляд таких прикладів для наслідування може обернутися для дитини зниженням порога чутливості до небезпеки, а значить потенційними травмами.
           Доведено: сучасні західні мальовані фільми руйнують психіку дітей. Здавалося б , що може бути краще, ніж історії про Гуффі, Дональда, Міккі Мауса. На перший погляд,ці герої добродушні й завжди веселі. У діснеєвських мультфільмах немає ні крові, ні сцен насильства, добро завжди перемагає зло. Та це тільки один бік медалі. А ось інший. Варто врахувати, дитина все побачене сприймає буквально. Отже, вірить тому, що відбувається. Вона бачить, що Гуффі з величезної висоти падає на асфальт і підлітає вгору. Дональда вдаряють відбійним молотком по голові, а у нього від цього лише пташки навколо голови. Можливо, це перебільшення, але відомі випадки, коли діти реально пробували повторити те, що витворили їхні улюблені екранні герої.
        В якості протилежного прикладу наведу багатосерійний радянський мультфільм «Ну зачекай!». У ньому часто відбуваються травматичні ситуації: Вовк падає з енного поверху, з каруселі , потрапляє в аварії… Але яка мораль! Накурився цигарок – втрачає свідомість, стає синьо-червоно-зелений. Тобто дітей вчать: зробив щось заборонене – наслідки будуть сумними.
      В 60-х роках ХХ століття були проведенні лабораторні дослідження. В ході досліджень було виявлено, що діти вчаться, спостерігаючи за іншими. Діти дивилися спеціально створені телевізійні передачі, в яких агресивно поводилися із пластиковою лялькою «Бобо». Коли у дітей з’явилась можливість погратися з лялькою, вони частіше поводилися з нею агресивно, ніж ті, що не дивилися телепередачі.
      Приведемо декілька рекомендацій для того, щоб перегляд приніс малюкові більше користі, ніж шкоди:
- Час, проведений дитиною біля єкрану має суворо дозуватися, по можливості без винятків. Лікарі-офтальмологи рекомендують для дітей до 4-х років – не більше 20 хвилин на день, для дітей 5-6 років – 30 хвилин, у 7-8 років – 40 хвилин.
- Дивіться мультфільм разом із дитиною, обговорюйте зміст побаченого після перегляду. Якщо у маленького глядача виникають якісь питання, неодмінно поясніть йому і в свою чергу запитати дитину: «А як би ти поступив на місці головного героя?»
- Найкраще для дітей підійдуть наші, вітчизняні мультики. Ці анімовані казки, як правило, повчальні і добрі, герої в них красиво намальовані, на них приємно дивитися. Такі мультфільми, як «Про левеня і черепаху», «По дорозі з хмарами» прищеплюють дітям любов до навколишнього світу. Із закордонних підійдуть такі як: «Бембі», « Король Лев», « Барбі» - вони про доброту, дружбу, взаємовиручку і дають позитивне уявлення про світ і моделі поведінки у ньому. Відбираючи мультфільми для перегляду, переконайтеся, що якість зображення хороша, інакше не уникнути проблеми із зором, та й задоволення від мультика буде не те. Часто дорослі вмикають дитині мультфільм для того, щоб відволіктися її чимось, а самим зайнятися своїми справами. Краще, щоб це не стало звичкою, для цього можна ввести сімейну традицію зі спільного перегляду захоплюючих мультфільмів, щоб малюк відчував себе єдиним цілим з батьками.



2 коментарі:

  1. Знайшов цікавий сайт, де є багато статей про виховання дітей. https://sittersglobal.com/uk-ua/blog

    ВідповістиВидалити